Uitgebreid zoeken

Uitgebreid zoeken

Horlogeboxen

Horloge accessoires

    Horlogebanden
    Horlogesluitingen
    Horloge gereedschap

    Mijn mandje

    Aantal: 0
    Totaal: € 0,00

    Veelgestelde vragen (FAQ)

    Algemeen

    1)Waarom kies ik voor BensonTrade?
    BensonTrade is al ruim 5 jaar een begrip op de horlogemarkt. In deze 5 jaar hebben wij bewezen een uiterst betrouwbare webshop te zijn, met vele tienduizenden tevreden klanten, perfecte service en producten van hoge kwaliteit. Wij bieden u de nieuwste collecties horloges, watchwinders en horlogeboxen. Daarnaast bieden wij u de scherpste prijzen en duidelijke garantie. Ook treft u BensonTrade aan in Google met diverse topnoteringen op zoekwoorden als “horloges”, “horloge” en “watchwinders”. Tevens zijn wij positief gewaardeerd/beoordeeld door verschillende erkende keurmerken. Via onze website bieden wij een grote mate van transparantie (vermelding KvK-nummer, BTW-nummer en klantenreacties). Uiteraard kunt u ons ook altijd bereiken per e-mail of telefoon voor meer informatie.
    2)Welke garanties biedt BensonTrade?
    Al onze producten zijn 100% authentiek en geheel nieuw (tenzij anders aangegeven in de productbeschrijving). Tevens worden alle horloges, watchwinders en horlogeboxen geleverd met minimaal 1 jaar garantie (tenzij specifiek anders bepaald). Uiteraard heeft u het recht van retour binnen 14 dagen (na de factuurdatum). In geval van een onverhoopt defect kunt u het product simpelweg retourneren waarop wij de garantieprocedure voor u waarnemen.
    3)Kan ik producten bekijken en ophalen bij BensonTrade?
    BensonTrade is puur een webshop. Hierdoor kunnen wij onze prijzen laag houden, grote collecties aanbieden en optimale service verlenen. Helaas kunnen wij geen bezichtiging en/of ophaalmogelijkheid aanbieden. Alle producten worden verzonden via TNT Post of een andere transporteur. Als extra service bieden wij een thuisbezorgservice bij bestellingen met een waarde vanaf € 1000,00. Een BensonTrade medewerker brengt het door u bestelde product dan persoonlijk bij u thuis of op uw werk. Voordeel is dat u het product zelf eerst in handen krijgt voordat u betaalt.
    4)Biedt BensonTrade cadeaubonnen aan?
    Ja, wij bieden de BensonTrade cadeaubon. Een uitermate leuk geschenk voor een bijzondere gebeurtenis zoals een verjaardag, diploma uitreiking, kerstmis, sinterklaas of Valentijnsdag . De cadeaubon is verkrijgbaar in bedragen van € 10,00, € 20,00, € 50,00 en € 100,00. U kunt de BensonTrade cadeaubon tevens laten verzenden (in een mooie enveloppe) naar diegene die u wenst te verrassen.
    5)Ik zie dezelfde merken en/of producten tevens bij andere webshops, hoe kan dat?
    BensonTrade levert als groothandel aan vele partijen alsmede juweliers, webshops, tv-programma’s, warenhuizen en modewinkels. Deze partijen kopen in veel gevallen in bij BensonTrade. Bij twijfel vraagt u ons dan om informatie zodat u bij een betrouwbare webshop aankoopt.

    Bestelprocedure

    6)Hoe kan ik bestellen?
    U kunt bestellen door het door u gewenste product te selecteren en het bestelformulier in te vullen. Hierna ontvangt u een automatische bestelbevestiging per e-mail. Deze e-mail bevat de informatie die u nodig heeft om de betaling te verrichten. Wij verwerken uw bestelling en leveren het product zo spoedig mogelijk uit. Ziet u ons stappenplan voor een overzicht hoe gemakkelijk kunt bestellen. (link naar stappenplan bestellen).
    7)Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
    Na betalingsingang of bij verzending onder rembours wordt het product (mits op voorraad) direct verzonden. Mocht het product niet op voorraad zijn en een levertijd hebben wordt u direct geïnformeerd. Mocht de levertijd niet naar uw wens zijn kunt u de bestelling direct (binnen 24 uur na bestelling of mededeling van BensonTrade) annuleren.
    8)Kan ik mijn bestelling (kosteloos) annuleren?
    U kunt uw bestelling binnen 24 uur na plaatsing kosteloos annuleren. Annuleert u buiten deze periode houden wij ons het recht voor 10% van het aankoopbedrag in rekening te brengen.
    9)Ik vind de bestelprocedure toch lastig, kan BensonTrade mij helpen?
    Uiteraard helpen wij u graag wanneer u de bestelprocedure lastig vindt. Stuurt u een e-mail naar sales@bensontrade.nl zodat wij u verder kunnen helpen.
    10)Kan ik bij BensonTrade korting verkrijgen wanneer ik als klant vaker bestel?
    Ja, u verkrijgt bij elke bestelling een X-aantal BensonTrade punten. Deze punten worden geregistreerd op uw account. Met deze punten kunt u korting verkrijgen op elke toekomstige aankoop.

    Verzending en aflevering

    11)Wat zijn de verzendkosten?
    U kunt kiezen voor:
    • Gratis verzending binnen Nederland (bij betaling vooraf).
    • Verzekerde verzending binnen Nederland (+ € 7,00).
    • Verzending onder rembours binnen Nederland (+ € 15,00).
    • Thuisbezorgservice bij producten met een waarde van € 1000,00 en hoger. Deze service geldt binnen geheel Nederland (+ € 50,00). Wij vragen om een aanbetaling van 50% van de gehele aankoopsom, vooraf te voldoen per bank.
    Voor verzending buiten Nederland gelden de volgende tarieven.
    12)Wat als het pakket door DPD of Post NL wordt afgeleverd wanneer ik niet thuis ben?
    DPD en Post NL zullen bij een niet succesvolle afleverpoging een briefje bij u achterlaten. De eerstvolgende werkdag wordt het pakket nogmaals bij u aangeboden. Mocht u niet in de gelegenheid zijn het pakket aan te nemen verkrijgt u nogmaals een briefje van Post NL waarmee u bij het dichtstbijzijnde postkantoor het pakket kan ophalen (met legitimatie). DPD doet 3 afleverpogingen waarna het pakket naar ons geretourneerd wordt. Uiteraard kunnen wij een pakket op uw werk, bij familie of vrienden afleveren. Dit kunt u aangeven in de bestelprocedure.
    13)Wat wordt verstaan onder de optie verzekerde verzending?
    Wanneer u deze optie selecteert garandeert BensonTrade dat u te allen tijde het bestelde product geleverd krijgt. Uw bestelling wordt verzekerd door BensonTrade.
    14)Hoe verloopt de optie verzending onder rembours?
    Bij verzending onder rembours dient u bij aflevering van het pakket het bedrag contant te betalen aan de postbode die het pakket bij u aflevert. Let u hierbij op dat u het geldbedrag contant in huis heeft. Helaas heeft de postbode geen mogelijkheid tot het wisselen of teruggave van geld. U kunt het pakket ook laten afleveren op het postkantoor waar u per bankpas kunt betalen.
    15)Hoe verloopt de optie thuisbezorging?
    Bij producten met een waarde van € 1000,00 of hoger kunt u kiezen voor onze thuisbezorgservice (+ € 50,00). Wij maken een afleverafspraak met u op de door u gewenste datum en tijdstip. U betaalt een percentage van 50% per bank aan en bij aflevering voldoet u het resterende percentage (50%) van de aankoopsom contant.
    16)Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
    Ja, dat is mogelijk. U kunt in het bestelformulier kiezen voor een alternatief afleveradres en/of factuuradres.
    17)Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik het product retourneer?
    De verzendkosten van het retourneren van een product komen voor rekening van de BensonTrade klant.
    18)Hoelang duurt het normaliter voordat ik een product geleverd krijg?
    De meeste producten hebben wij op voorraad en worden binnen 24 uur geleverd. Mocht een product niet op voorraad zijn wordt u geïnformeerd over de levertijd. U wordt continue op de hoogte gehouden omtrent de afhandeling van uw bestelling. Tevens geeft de kleurenindicator in de productbeschrijving aan met welke levertijd u ongeveer rekening kunt houden. Aan deze indicator kunnen geen rechten ontleend worden.
    19)Kan ik een alternatieve afleverdatum doorgeven?
    Ja, dat is mogelijk. U kunt in het bestelformulier in de rubriek “opmerkingen” aangeven wanneer u het product wenst te ontvangen (bijvoorbeeld in het geval het een verjaardag betreft, u op vakantie of op uw werk bent).
    20)Wat moet ik doen wanneer een pakket zwaar beschadigd wordt aangeboden door TNT (of andere transporteur)?
    Accepteert u het pakket niet. Laat TNT het pakket naar ons retourneren. Wanneer u het pakket toch accepteert neemt u het risico dat de inhoud beschadigd (of ontvreemd is) is. U dient het pakket enkel niet te accepteren wanneer het zwaar beschadigd is. Een kleine beschadiging aan het pakket kan helaas ontstaan door het verzendproces, echter zijn onze producten zorgvuldig ingepakt en verpakt.
    21)Kan ik een product ophalen of bezichtigen?
    Nee, dat is helaas niet mogelijk. BensonTrade is puur een webshop. Ons succes vloeit voort uit het feit dat wij onze prijzen uiterst laag kunnen houden doordat wij geen hoge kosten hebben die fysieke winkels (zoals juweliers) wel hebben. Wij hoeven deze kosten niet door te berekenen in onze prijzen, waardoor u profiteert van de laagste prijzen!

    Betaling

    22)Welke betaalmogelijkheden zijn er?
    U kunt betalen op de volgende manieren:
    • Reguliere overschrijving per bank
    • iDeal
    • Paypal
    • Verzending onder rembours
    • Contant bij thuisbezorgservice
    23)Hoe weet ik dat mijn betaling is aangekomen?
    Wij berichten u direct wanneer uw betaling bij ons is binnengekomen via een automatische e-mail.
    24)Kan ik betalen vanaf een buitenlandse bankrekening?
    Ja ,dat is mogelijk. U treft bij onze contactgegevens onze IBAN en BIC codes aan waarmee u een internationale betaling kan verrichten. Deze informatie wordt tevens in de automatische e-mail gegeven die u ontvangt na uw bestelling.

    Aftersales

    25)Welke procedure geldt er wanneer er een defect is aan mijn aankoop?
    Bij een defect vult u het formulier in en stuurt u dit samen met het product naar ons retour. Wij zorgen voor de afhandeling en garantieverlening. Gedurende de procedure wordt u op de hoogte gehouden. Reparatie wordt redelijkerwijs zo spoedig mogelijk uitgevoerd echter zijn horloges, watchwinders en horlogeboxen gecompliceerde technische producten. Reparatie neemt hierdoor relatief meer tijd in beslag dan andere producten.
    26)Repareert u ook buiten de garantieperiode?
    Ja, reparatie buiten de garantieperiode is mogelijk. Wij zullen u na ontvangst van het product een reparatiebegroting toezenden. U kunt dan kiezen of u het product wilt laten repareren door BensonTrade. Het product wordt gerepareerd geretourneerd na betalingsingang.
    27)Kan ik mijn horloge ook laten “servicen” door BensonTrade
    Ja, ons horlogecentrum biedt u de mogelijkheid uw horloge volledig te laten nakijken en onderhouden. U kunt dit zien als een onderhoudsbeurt, die de duurzaamheid van uw horloge verlengd. Deze service kost bij een juwelier € 250,00 t/m € 600,00. Wij bieden deze dienst aan voor een vast bedrag van € 199,00.
    28)Kan ik op de hoogte gehouden worden omtrent al het nieuws omtrent BensonTrade?
    Ja, dat is mogelijk. Als BensonTrade klant krijgt u automatisch een nieuwsbrief met daarin nieuws, aanbiedingen en speciale acties. Als bestaande BensonTrade klant profiteert u van extra voordeel. Mocht u (nog) geen BensonTrade klant zijn kunt u zich via onze homepage inschrijven voor de BensonTrade nieuwsbrief. Tevens kunt u een vriend/vriendin of familielid op de hoogte brengen over BensonTrade en haar producten.
    29)Ben ik verplicht een reactie (klantervaring) te geven als klant?
    Nee, dat bent u niet. Omstreeks 10% van onze klanten krijgt een uitnodiging tot het geven van commentaar omtrent de aankoop. U kunt hierbij het product, de service en de aftersales beoordelen. Uw reactie wordt te allen tijde geplaatst (uitgezonderd misbruik en/of beledigende teksten). Wij trachten met deze optie onze service en producten te verbeteren. Heeft u een klacht, meldt u deze eerst bij ons en dan doen wij er alles aan u weer tot een tevreden BensonTrade klant te maken.
    30)Is het mogelijk een klacht in te dienen over BensonTrade?
    Wij bieden de mogelijkheid bij een geschil uw zienswijze naar voren te brengen. Na ontvangst wordt u geïnformeerd waarop wij de situatie zullen onderzoeken en de klant zullen informeren over onze conclusie en de mogelijke vervolgstappen. Stuurt u uw klacht naar klacht@bensontrade.nl.

    Zakelijk

    31)Biedt BensonTrade ook mogelijkheden voor resellers?
    Ja, BensonTrade biedt mogelijkheden tot het “resellen” van bepaalde producten als horloges, watchwinders en horlogeboxen. Als importeur/distributeur van de horlogemerken Iceberg, Zeitflügel en importeur van de Benson Watchwinders hebben wij een netwerk van officieel dealers waarvan u als bedrijf deel kunt uitmaken. Informeert u naar de mogelijkheden: business@bensontrade.nl of zie onze speciale reseller-pagina.
    32)Biedt BensonTrade mogelijkheden qua relatiegeschenken?
    BensonTrade kan uw bedrijf een uitermate interessant voorstel doen qua relatiegeschenken in de vorm van horloges, watchwinder en/of horlogeboxen. Momenteel voorzien wij diverse bedrijven van onze producten die gebruikt worden als relatiegeschenk, promotie en/of beloningsmiddel of als afscheidscadeau voor partners, medewerkers, collega’s, afnemers of leveranciers. Onze service kenmerkt zich door lage prijzen en snelle levering. Informeert u naar de mogelijkheden: business@bensontrade.nl of bekijk onze relatiegeschenken pagina.
    Volg BensonTrade op Twitter! Like BensonTrade op Facebook! Volg BensonTrade op Google+