Wereldwijde levering
Gratis verzending binnen Nederland

Veelgestelde vragen (FAQ)

1. Algemeen

Wij zijn BensonTrade.nl, officieel dealer van meer dan 50 horloge- en watchwinder merken. Ons bedrijf bestaat ruim 19 jaar en is gespecialiseerd in advies, verkoop en reparatie van horloges, watchwinders, horlogeboxen en horlogebanden. Wij leveren wereldwijd, veelal uit voorraad, vanuit ons magazijn in Nederland. Wij hebben tevens meerdere websites; watchwinders.nl, watchwinders.com, watchwinders.de en watchwinders.co.uk.
BensonTrade
Postbus 160
6560 AD Groesbeek
Nederland

bensontrade.nl
info@bensontrade.nl
Tel: 0031(0)6 24 105 169

Ons bedrijf bestaat ruim 15 jaar, wij zijn officieel dealer van alle merken op onze website. Daarnaast bieden wij het recht om te retourneren, overeenkomstig de Consumentenwet. De klant dient binnen 14 dagen (na datum van levering) ons op de hoogte te brengen waarna de klant nogmaals 14 dagen heeft om het product te retourneren.

2. Bestellen

U kunt via één van onze websites een bestelling plaatsen. Daarnaast kunt u per email een bestelling plaatsen.; info@bensontrade.nl.
Alle producten die op voorraad zijn in ons magazijn worden binnen 1-3 werkdagen verzonden. Producten die niet op voorraad zijn kunnen een levertijd hebben van 4-8 werkdagen. Afhankelijk van de beschikbaarheid bij het merk of de distributeur kan deze periode langer zijn. U wordt bij een langere levertijd geïnformeerd door onze klantenservice. U herkent de levertijd aan de gekleurde cirkel bij het product (groen, oranje of rood).
Wanneer u in bezit bent van een kortingscode of reeds eerder een product heeft besteld waarbij u korting heeft gespaard (korting systeem) krijgt u korting op uw aankoop. Door ons korting systeem bouwt u bij elke aankoop een % aan korting op voor uw volgende aankoop. Het % kan oplopen tot wel 12,5%. Lees meer informatie over ons korting systeem.

3. Verzending en aflevering

Bij elk product kunt u de actuele verzendkosten bekijken. Hier vindt u een overzicht van alle wereldwijde verzendkosten. Binnen Nederland verzenden wij gratis. Wij bieden tevens verzekerde verzending (+ € 7,00) aan tegen een meerprijs. Het pakket is dan verzekerd en aangetekend. Voor ontvangst moet u tekenen. U kunt ook kiezen om het pakket onder rembours te ontvangen (+ € 17,00). U betaalt dan contant aan de postbode of per bankpas bij een afhaalpunt.
Wij verpakken en verzenden elk product zorgvuldig zodat het risico op transportschade minimaal is. Elk pakket bevat het bestelde product, factuur en handleiding.
Wij werken samen met DPD (Nederland, België en Duitsland), PostNL en Fedex.
Pakketten binnen Nederland worden binnen 1 werkdag bezorgd. Pakketten naar België en Duitsland worden binnen 1-2 werkdagen bezorgd. Een indicatie qua verzendtijd staat bij elk product aangegeven.
Ja, de verzending van een retour pakket komt voor rekening en risico van de klant. U mag zelf uw vervoerder kiezen. Belangrijk is dat het product goed verpakt en het pakket het liefst aangetekend en verzekerd is.

4. Betaling

U kunt op al onze websites betalen via een beveiligde SSL verbinding per iDeal, creditcard en Paypal. U kunt er ook voor kiezen om een eigen bank overschrijving te verrichten. Wanneer u voor verzending onder rembours kiest betaalt u contant aan de postbode bij aflevering of per bankpas bij een afhaalpunt.
Al onze websites zijn volledig SSL beveiligd. Dit kunt u herkennen aan de groene URL balk. Dit betekent dat uw NAW gegevens alsmede betaalgegevens geheel veilig zijn en niet met derden worden gedeeld.
Ja, alle prijzen op onze websites zijn inclusief 21% BTW. Wanneer u een product wilt aankopen met verzending buiten de EU kunnen wij u BTW vrij leveren. Er wordt dan automatisch 21% BTW afgetrokken tijdens het bestelproces. Bedrijven buiten Nederland kunnen BTW vrij geleverd krijgen bij verstrekking van het KVK- en BTW nummer. De overeenkomst komt pas tot stand wanneer het BTW nummer is gevalideerd door de Nederlandse Belastingdienst.

5. Aftersales

Elk product wordt geleverd met garantie, tenzij duidelijk aangegeven. Lees meer over onze garantievoorwaarden.
Wij helpen u graag verder wanneer u ons over het defect informeert. Om een product te retourneren dient u het garantieformulier en kopie van de factuur met het product te retourneren. Wij starten vervolgens de procedure en houden u op de hoogte.
Ja, wij hebben een serviceafdeling en horlogemaker die uw horloge of watchwinder kan onderzoeken om vervolgens eventueel te repareren. Vooraf brengen wij de klant op de hoogte van de kosten. Ook kunnen wij uw horloge of watchwinder een servicebeurt (lees: onderhoud) geven.
Wij luisteren graag naar uw ervaring en standpunten op basis waarvan wij u zullen beantwoorden. Fouten worden gemaakt, ook door ons. Wij vinden het belangrijk om samen met u tot een oplossing te komen. U kunt ons per e-mail of telefoon contacteren.